loading...
آریانا سیستم
کاوشگر بازدید : 244 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)

IMEI چیست و به چه دردی می خورد؟

به احتمال زیاد "IMEI" به گوشتان آشناست و می دانید تا حدی می‌شود به شماره‌شناسنامه‌ گوشی تعبیرش کرد. ولی واقعاً کار این کد ۱۴ رقمی چیست و برای چه استفاده می‌شود؟ هر گوشی جدیدی که ساخته می‌شود، باید یک کد منحصر به فرد داشته باشد که تا آخر عمر دستگاه با آن باقی خواهد ماند.

 

کاوشگر بازدید : 252 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

تاثير نماز بر آرامش عضلات .....

گروهي از نويسندگان مسلمان، كوشيده‌اند، در حركات حين نماز اعم از قيام و قنوت و ركوع و سجود جنبه‌هايي از نرمش عضلاني و ورزش بدني را بجويند و آن را با نرمش‌هاي متداول ديگر كه منجر به استراحت و آمادگي عضلاني مي‌شوند، مقايسه كنند.

اما ديدگاه ما به آرامش عضلاني ناشي از نماز، از دريچه ديگري است. دانش پزشكي امروزه، به اثبات رسانده است كه اگر شخصي در ساعت حدود 10 شب بخوابد و حدود ساعت 5 صبح از خواب بيدار شود (يعني حدود 7 ساعت خواب) در ساعت حدود 1 بامداد، در بدن او برخي مواد شيميايي شبه مرفين كه به عنوان گروهي اندورفين‌ها و آنگفالين‌ها نامگذاري شده‌اند، ترشح مي‌شوند كه اين مواد اثر مستقيم بر روي قسمتهاي مختلف بدن از جمله عضلات اسكلتي دارند و منجر به راحتي و ريلكس شدن عضلات، در طول روز آينده براي فرد مي‌شوند .

اما چنانچه شخص در ساعت حدود 12 شب بخوابد و صبح روز بعد ساعت 10 صبح از خواب برخيزد (يعني حدود 10 ساعت خواب) اندروفين‌ها و آنكفالين‌ها برخلاف حالت گذشته افزايش ترشح كافي پيدا نمي‌كنند و در نتيجه اين امر، سبب مي‌شود با اين كه اين شخص حدود 3 ساعت بيشتر از شخص قبلي خوابيده است، از آرامش و استراحت عضلاني به اندازه كافي بهره‌مند نشود.

و درست به همين علت است كه هر چه خواب انسان بيشتر ادامه پيدا كند و مثلاً تا ساعت 10 صبح طول بكشد، احساس خستگي و كوفتگي عضلاني پس از آن بيشتر خواهد بود .

و اما فريضه نماز با اثر درخشان و بي‌نظيري كه در ايجاد بهداشت خواب دارد، در اين مورد نيز نقش بسيار موثري ايفا مي‌كند. چرا كه نماز صبح ضمن ايجاد الزام و وجوب براي سحرخيزي، انسان را خود به خود به سوي يك آرامش عضلاني ناشي از مواد شيميايي درون‌زا ، سوق مي‌دهد.

بزرگان عرصه علم و انديشه مانند استاد شهيد مرتضي مطهري (ره) نيز برنامه زندگي خود را بر مبناي خوابيدن در ساعت حدود 10 شب و برخاستن از خواب، حدود نيم ساعت قبل از اذان تنظيم كرده بودند ، تا از مواهب خدادادي و بي حد و حصر نماز، حداكثر فيض و بهره را ببرند.

ايستادن در حالت نماز باعث تقويت حالت تعادلي بدن شده و قسمت مركزي مخچه كه محل كنترل اعمال و حركات ارادي است را تقويت مي كند و اين عمل باعث مي شود فرد با صرف كمترين نيرو و انرژي به انجام صحيح حركات بعدي بپردازد. نماز قسمت فوقاني بدن را پرورش داده و ستون مهره ها را تقويت كرده و آن را در حالت مستقيم نگاه مي دارد.

برخي از كارشناسان معتقدند نماز خواندن تنها غذاي روح انسان نيست , بلكه جسم انسانها را نيز تقويت مي كند و آنها را در مبارزه با مشكلات روزمره ياري مي دهد . وقتي چشمها در حالت نماز ثابت مي ماند جريان فكر هم خود به خود آرام شده و در نتيجه تمركز فكر افزايش مي يابد. ثابت ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصي مانند نزديك بيني مي شود و به لحاظ رواني اين حالت باعث افزايش مقاومت عصبي فرد شده و بيي خوابي و افكار نا آرام را از انسان دور مي كند.

ايستادن در حالت نماز باعث تقويت حالت تعادلي بدن شده و قسمت مركزي مخچه كه محل كنترل اعمال و حركات ارادي است را تقويت مي كند و اين عمل باعث مي شود فرد با صرف كمترين نيرو و انرژي به انجام صحيح حركات بعدي بپردازد. نماز قسمت فوقاني بدن را پرورش داده و ستون مهره ها را تقويت كرده و آن را در حالت مستقيم نگاه مي دارد. تقويت احشاء و ماهيچه هاي شكم , حفظ سلامت دستگاه گوارش و رفع يبوست مزمن سوء هاضمه و بي اشتهايي از ديگر خواص نماز خواندن و ركوع در نماز است.

كارشناسان مي گويند در حالت ركوع ماهيچه هاي اطراف ستون مهره ها منبسط مي شود كه در متعادل و آرام كردن سمپاتيك موثر است. مدت زمان خواندن ذكر ركوع نيز باعث تقويت عضلات صورت و گردن ساق پا و رانها مي شودو به اين ترتيب به جريان خون در قسمتهاي مختلف بدن سرعت مي بخشد.

تنظيم متابوليسم بدن فراهم نمودن زمينه از بين رفتن اكثر بيماري ها از بدن , كمك به افزايش حالت استواري و استحكام مغز و بهبود ناراحتي هاي تناسلي و نارسايي هاي تخمدان از ديگر خواص ركوع در نماز است. سجده نيز ستون مهره هاي بدن را تقويت كرده و دردهاي سياتيك را آرام مي كند. سجده علاوه بر از بين بردن يبوست و سوء هاضمه ,پرده ديافراگم را تقويت كرده و به دفع مواد زايد بدن به دليل فشرده شدن منطقه شكمي كمك مي كند.

سجده همچنين باعث افزايش جريان خون در سر شده كه اين امر با تغذيه اين غدد باعث حفظ شادابي , زيبايي و طراوت پوست مي شود. حالات سجده به واسطه باز شدن مهره ها از يكديگر باعث كشيده شدن اعصابيكه قسمتهاي مختلف بدن را به مغز وصل مي كند,شده و اين اعصاب را در يك حالت تعادلي قرار مي دهد كه اين عم براي سلامت انسان بسيار حائز اهميت است سجده باعث آسودگي و آرامش در فرد شده و عصبانيت را تسكين مي دهد.

استحكام بخشيدن و تقويت عضلات پاها و ران ها، كمك به نفخ معده و روده، بهبود فتق، از خواص نشستن بعد نماز است. روشن است كه نماز فلسفي خاص خود را دارد كه معراج مومن و مايه قرب به حق است و آن را بايد فقط براي خداوند تعالي خواند و نه به انگیزه فوايد و آثاري از اين دست ولي آگاهي از اين دست نظرات علمي نيز مي تواند براي برخي مفيد باشد.

کاوشگر بازدید : 239 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

چگونه خشم خود را در محيط كار كنترل كنيم:



شايد وقت آن رسيده كه به اين خشم به عنوان يك عامل بازدارنده در محيط كار كه كارآيي شما را كاهش مي دهد توجه بيشتري كنيد و حداقل ريشه آن را بيابيد.

آيا هنوز از اينكه در محيط كار از تلاش هايتان قدرداني نشده است و ارتقاي رتبه نگرفته ايد عصباني هستيد؟ آيا عصبانيت شما به خاطر داشتن همكاراني است كه دائم با بدگويي ها و دخالت هاي خود دست به تخريب وجهه شما نزد كارفرمايتان مي زنند؟ شايد وقت آن رسيده كه به اين خشم به عنوان يك عامل بازدارنده در محيط كار كه كارايي شما را كاهش مي دهد توجه بيشتري كنيد و حداقل ريشه آن را بيابيد.

شواهد نشان مي دهد بسياري از ما در محيط كار نفرت و عصبانيت را در خود سركوب مي كنيم غافل از اينكه اين احساسات تأثير منفي خود را بر زندگي شخصي و حرفه اي ما مي گذارند. ريشه يابي اين احساس حداقل كاري است كه ما مي توانيم به عنوان گام اول براي رهايي از آن بر داريم .

نتايج يك تحقيق دانشگاهي نشان مي دهد از هر 4 كارمند، يك كارمند در محيط كار خود بنا بدلايل مختلف عصباني است و در بيشتر اوقات اين عصبانيت را كتمان مي كند. اين عصبانيت در آن حد نيست كه به كسي آسيب برساند اما تأثيرات منفي آن به صورت استرس ، افسردگي ، دلزدگي از كار، خستگي مفرط و حتي تحريك ديگران به خرابكاري و توطئه عليه ديگران در وجود فرد نمود مي يابد.
بنابر اين عصبانيت ناشي از كار يا محيط كار نه تنها براي سازمان ها خطر ناك است بلكه مي تواند سلامت افراد را با بيماريهايي نظير فشار خون بالا، سر درد و حتي ناراحتي هاي قلبي و عروقي به خطر اندازد. خشم يا عصبانيت را مي توان يك حس قوي نارضايتي يا تعارض تعريف كرد كه مجموعه اي از شرايط و فاكتور ها به آن دامن مي زنند.

عصبانيت به عنوان يك حس طبيعي در وجود بشر به ما هشدار مي دهد كه در روند اوضاع يا محيط پيرامونمان مشكلي وجود دارد كه نياز به رسيدگي و توجه دارد. خشم يا عصبانيت موقعي بروز مي كند كه افراد از انجام كاري كه مي خواهند منع شده يا مجبور به انجام كاري بر خلاف تمايل خود مي شوند ، برخي كارمندان ناراضي و عصباني در محيط كار ترجيح مي دهند بسوزند و بسازند تا اينكه با ابراز خشم خود وضعيت را ازآنچه هست بدتر كنند. به اعتقاد آنان از كوره در رفتن نه تنها مشكلي را حل نمي كند بلكه مي تواند خود مشكلي را بر مشكلات بيافزايد.

به عنوان مثال، باعث از دست دادن كارشان يا به هم خوردن روابطشان با ديگران شود به گفته روانشناسان عدم مهار خشم و عصبانيت فردي در محيط كار در دراز مدت فرد را به لحاظ روحي فرسوده مي كند و از بازده و كارايي او در فعاليت هاي گروهي مي كاهد.

آنها همه را با خودشان دشمن مي كنند و با اين كار بستر مناسبي براي از دست دادن نفوذ خود در ميان ديگران وحتي ابتلاء به انواع بيماريهاي جسمي نظير فشار خون بالا،سكته و ... را فراهم مي كنند.

از سوي ديگر سركوب كردن خشم عواقب بدتري به دنبال دارد با اين كار فرد انگيزه رقابت سالم در محيط كار را از دست مي دهد و به نيرويي منفعل تبديل مي شود.

راهكارهاي زير به شما كمك خواهد كرد تا بر خشم خود مسلط شويد يا آنرا به طرز صحيحي بروز دهيد.

واكنش خود را به بعد از رفع شدن عصبانيت موكول كنيد.

اگر عصباني هستيد با شمردن 1 تا 50 واكنش خود را در برابر شرايط موجود به پس از رفع شدن عصبانيتتان موكول كنيد. سرگرم كردن خود با افكار ديگران به شما كمك مي كند در آن لحظه برخورد مسلط شويد و با احساسات خود و نقيض خود كنار بياييد. وقتي بر خشم خود فائق آمديد به جاي سرزنش كردن خود، به خود تبريك بگوييد و با آرامش خاطر به حل مشكل بپردازيد. به خاطر داشته باشيد كه در حالت عصبانيت، مشكل بتوان طرف مقابل را متوجه درستي ديدگاه خود كرد بنا براين اثبات درستي عرف يا موضوع خود را به پس از رفع عصبانيت موكول كنيد.

نفس عميق بكشيد و از مسائل جزئي عصباني نشويد، اهميت ندهيد.

بسياري از مواقع با چشم پوشي از برخي مسائل يا رفتارها مي توان خود را از افتادن در دام عصبانيت نجات داد. به عنوان مثال اگر كسي در محيط كار با شما رفتار ناعادلانه اي داشت به جاي غصه خوردن و سركوب كردن خشمتان بسادگي از كنار آن بگذريد و به خاطر آن اعصاب خود را فرسوده نكنيد.

ديدگاههاي مختلف را مد نظر قرار دهيد.

گاهي يك مسئله يا مشكل از ابعاد مختلفي قابل بررسي است و يا ديدگاههاي مختلف مي توان به آن پرداخت در نتيجه تصميم گيري در باره درست يا غلط بودن آن كاري بيهوده است.متفاوت بودن ديدگاههاي طرف مقابل ما نبايد باعث شود فكر كنيم او اشتباه مي كند يا اينكه فقط حق با ماست.

 

کاوشگر بازدید : 237 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

موریانه ها غذای خود را با گوش دادن انتخاب می کنند:

گرچه موریانه ها مشهورند به این كه غذای خود را انتخاب نمی كنند اما در واقع می توانند كاملا انتخابی عمل نمایند.
در واقع علاوه بر انتخاب چوب از لحاظ سختی و خوشایند بودن ، گونه های مختلفی هستند كه اندازه های خاص چوب را می پسندند كه این یك راه اجتناب از رقابت با دیگر موریانه هاست.

چگونگی دقیق كنترل این اندازه گیری دانشمندان را متحیر ساخته اما این موجودات نابینا هستند و ابعاد قطعه چوب را قبل از آن كه در داخل آن جای گیرند نمی سنجند.

محققان استرالیایی موریانه های چوب خشك (كریپتوترس دامستیكوس) را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند چه فاكتورهایی تصمیم آنها را برای خوردن تحت تاثیر قرار می دهد.

این محققان قطعات چوب به اندازه های مختلف را در اختیار این حشرات گذاشتند و صداهایی كه بهنگام حركت و جویدن چوب ایجاد می كردند را ثبت نمودند.

موریانه ها قطعات كوچكتر چوب را ترجیح می دادند اما زمانی كه دانشمندان ویبراسیون ها را در چوب تازه با اندازه مشخص ثبت كردند و این قطعات چوبی با اندازه های مشخص را به گروه جدیدی از موریانه ها دادند، دریافتند كه حشرات ترجیحا به نمونه هایی كه صداهای «بلوك كوچك» را داشتند تونل زدند حتی زمانی كه قطعه چوب واقعا بزرگتر بود.

کاوشگر بازدید : 243 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

مغز دوم در شکم است:

محققان آمریکایی دریافتند که شکم افراد بزرگسال دارای نوعی مغز دوم است که قادر است سلولهای نورونی جدید را بسازد.

دانشمندان دانشگاه کلمبیا سلولهای نورونی را یافتند که دیواره داخلی روده را پوشانده اند. این سلولها که همانند مغز دوم هستند با تحریکات درست انتقال دهنده های عصبی خوش خلقی می توانند حتی در افراد بزرگسال نیز رشد کنند. انتقال دهنده عصبی، سروتونین نام دارد.

این دانشمندان دریافتند که می توان با تحریک دیواره روده با سروتونین و داروهای مناسب، سیستم عصبی را به تولید نورونهای جدیدی تحریک کرد.

در این تحقیقات دانشمندان مشاهده کردند که در موشهای بزرگسال تمام فضاهای سیستم عصبی حاضر در دیواره روده می تواند در حضور سروتونین سلولهای نورونی را رشد و تکثیر دهد. این درحالی است که تنها دو فضا در مغز افراد بزرگسال وجود دارد که قادر به تولید سلولهای نورونی جدید هستند.

 

کاوشگر بازدید : 237 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

مغز دوم در شکم است:

محققان آمریکایی دریافتند که شکم افراد بزرگسال دارای نوعی مغز دوم است که قادر است سلولهای نورونی جدید را بسازد.

دانشمندان دانشگاه کلمبیا سلولهای نورونی را یافتند که دیواره داخلی روده را پوشانده اند. این سلولها که همانند مغز دوم هستند با تحریکات درست انتقال دهنده های عصبی خوش خلقی می توانند حتی در افراد بزرگسال نیز رشد کنند. انتقال دهنده عصبی، سروتونین نام دارد.

این دانشمندان دریافتند که می توان با تحریک دیواره روده با سروتونین و داروهای مناسب، سیستم عصبی را به تولید نورونهای جدیدی تحریک کرد.

در این تحقیقات دانشمندان مشاهده کردند که در موشهای بزرگسال تمام فضاهای سیستم عصبی حاضر در دیواره روده می تواند در حضور سروتونین سلولهای نورونی را رشد و تکثیر دهد. این درحالی است که تنها دو فضا در مغز افراد بزرگسال وجود دارد که قادر به تولید سلولهای نورونی جدید هستند.

 

کاوشگر بازدید : 262 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

عکس های یک زن درحال تزریق ژل به لب هایش برای بزرگتر کردن آنها!

 

برای بزرگ کردن لب روش های متفاوتی وجود دارد که یکی جراحی و دیگر تزریق کردن ژل یا چربی می باشد. در این تصاویر زنی را مشاهده می کنید که برای بزرگتر کردن لب هایش، ژل به آنها تزریق می کند!!

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 236 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

عکس های باور نکردنی به هوا رفتن یک کامیون در گردباد !

 
این صحنه باور نکردنی از به هوا رفتن کامیون به وسیله گردباد در آلابامای امریکا است.
خبرآنلاین به نقل از دیلی میل نوشت: تصاویر ضبط شده نشان می دهد کامیون بوسیله گردباد خشمگین در آلاباما بهوا پرتاب شده و بعد ضمن پرواز در هوا بشدت با زمین برخورد کرده است. با دیدن این تصاویر کمتر می توان تصور نمود که راننده ان زنده مانده باشد اما بطور معجزه آسایی راننده این کامیون جراحت سطحی برداشته و زنده مانده است.
ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 238 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

مردی که برادرش ۳۰سال در شکمش بود!

 

دکتر «جو سانتوس» -پزشک معالج این مرد- در گفت‌و‌گو با رسانه‌های انگلستان گفت: «کوین» با خونریزی و دل دردهای شدید به بیمارستان منطقه «آکسفورد‌شایر» مراجعه کرد و پس از انجام سونوگرافی و آزمایشات مربوط ما در کمال تعجب متوجه شدیم که جنین ناقصی که قل دوم این مرد بوده، درون شکم اوست.

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 241 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

دختری با پوست سنگی !

 

بر اثر یک بیماری نادر و غیر قابل درمان، پوست یک دختر بچه اسکاتلندی در حال تبدیل شدن به سنگ است.

این اختلال سیستم ایمنی بدن که به «scleroderma سیستماتیک» معروف است، منجر به تولید «کولاژن» بیش از حد در بدن شده که باعث سخت شدن پوست دختر شده است.

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 241 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

زنی که خود را با چاقو عمل کرد !

 
یک زن چینی که توانایی پرداخت هزینه درمان در بیمارستان را نداشت، با چاقو خود را جراحی کرد.
‘چاینا ارگ’ پایگاه اینترنتی چین روز سه شنبه نوشت: ‘وو یوانبی’ ۵۳ ساله از ساکنان شهر ‘چونگ چینگ’ در جنوب غرب چین به علت آنکه خانواده اش توانایی پرداخت هزینه های پزشکی را نداشت؛ تصمیم گرفت خود را جراحی کند.
ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 756 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)
  • ۱۳۹۰

به‌دستور دادگاه قبیله‌ای در شهر مروالا در پاکستان  یک دختر ۱۸ ساله پاکستانی مورد تجاوز گروهی قرار گرفت. در حالی این جرم اتفاق می‌افتاد که حدود یک هزار نفر از مردم شهر و در مقدمه آنان پدر آن دختر نظاره‌گر این اتفاق بودند.

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 218 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

مادری با داستان ۳ دختر عجیبش

 
ساعت عجیب تولد ۳ دختر لوری دیرسلی تعجب پزشکان را برانگیخته است. هر سه فرزند این زن دقیقا در ساعت ۷:۴۳ دقیقه متولد شده‌اند. به اعتقاد کارشناسان این اتفاق بسیار نادر است و از هر یک میلیون مورد در سراسر جهان، فقط یکی ممکن است به این حالت شبیه باشد. بزرگ‌ترین فرزند لوری به نام الا در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۲۰۰۵ و دقیقا در ساعت ۷:۴۳ دقیقه متولد شد. فرزند دوم او نیز که اوی نام دارد، باز هم درست در همین ساعت در سال ۲۰۰۷ به دنیا آمد. سر‌انجام آخرین کودک او هم به نام هریسون امسال در همین ساعت پا به این دنیا گذاشت.
عجیب ترین مادر جهان به همراه 3 دخترش +تصویر

نکته جالب این است که پرستاران بیمارستان می‌دانستند ۲‌فرزند قبلی این زن درست در یک ساعت خاص متولد شده بودند. به همین دلیل بی‌صبرانه منتظر بودند تا زمان تولد آخرین فرزند را ببینند. اما در نهایت شگفتی سومین کودک هم درست سر وقت در شهر منچستر انگلستان به دنیا آمد.

کاوشگر بازدید : 246 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

دختری که پس از تصادف ۷ ساله شد !

 
یک زن ۳۲ساله پس از اینکه از یک تصادف سخت و وحشتناک جان سالم به در برد،‌ دچار مشکلی عجیب شده است.
آماندا دختر ۳۲ساله ایست که پس از تصادف بخش هایی از خاطرات گذشته اش را اصلا به یاد نمی آورد.
کاوشگر بازدید : 248 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

پسری با صورتی شبیه میمون

 
این پسر هشت ساله که «آن گی» نام دارد اهل منطقه «دهوئی» در استان «جیلین» چین است. این پسر بچه از زمان تولد با مشکل رویش موهای زائد در یکطرف صورتش مواجه بوده است، اما هر چه بزرگتر می‌شود رشد موهایش هم زیاد می‌شود.
ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 245 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

زنی که تنها در نور شمع می تواند زندگی کند

 
یک زن انگلیسی نمی تواند از موبایل و کامپیوتر و هر وسیله برقی که میدان مغناطیسی دارد، استفاده کند. او به توصیه پزشکان حق استفاده از کتری برقی را ندارد و ماشین لباسشویی را در زیر زمین بتونی قرار داده است وکار کردن با اینترنت برایش آرزو شده است.
جنیس تانی کلیف ۵۵ ساله  هر شب در زیر نور شمع با همسرش به بازیهایی همچون لابیرنت و اسکرابل مشغول است و تنها دلیل این محدودیت عجیب حساسیت او به وجود هرگونه میدان الکترومغناطیس در کنارش است.
ادامــه مـطـلـب برو
کاوشگر بازدید : 233 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

مردی که حیوانات مرده را می خورد / عکس

به گزارش آپام،به نوشته آدیتی سنترال: جاناتان مک گاون که تاکسیدرمیستی از اهالی بورنموث است، شیوه ی نگهداری حیوانات خانگی را قبول ندارد و به همین خاطر طی سی سال گذشته به جای خرید گوشت از مغازه ها، خودش گوشت تهیه میکند.

تاکسیدِرمی یا آکَنده‌سازیفن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است. به کسی که کار تاکسیدرمی را انجام می‌دهد «تاکسیدرمیست» می‌گویند.

جاناتان مک گاون ۴۴ ساله است و در ۱۴ سالگی برای اولین بار طعم گوشت شکار را چشیده، زمانی که یک مار جعفری را پخته و خورده است. البته این غذا طعم خوبی نداشته اما بعد از آن کنجکاو بوده که طعم دیگر جانوران چطور است.

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 218 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (1)

ماجرای عجیب خواهر و برادر سبز پوست

 

در قرن دوازدهم میلادی، دو بچه در روستای «وولپیت» از توابع «سوفولک» در انگلیس پیدا شدند که با یکدیگر خواهر و برادر بودند و رنگ پوستشان به طرز عجیب و باورنکردنی سبز بود، ولی رفتار و حرکات آنان در همه زمینه‌ها، طبیعی و شبیه بقیه مردم بود.
اما آنها یک تفاوت عمده با دیگران داشتند و آن هم این بود که به زبان ناشناخته‌ای سخن می‌گفتند که مردم روستای وولپیت نمی‌توانستند آن را بفهمند. این دو بچه به تدریج رنگ سبز پوست خود را از دست دادند و برای اینکه بتوانند با مردم روستا ارتباط برقرار کنند و در آن مکان به زندگی خود ادامه دهند، شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردند.

ادامــه مـطـلـب برو

کاوشگر بازدید : 260 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

پیرمرد عجیب هندی در دوی مارتن

 

به گزارش آپام،به نوشته یاهو:  فوجا سینگ روز یکشنبه با شرکت در مسابقه دوی ماراتن در اسکاتیابانک تورنتو، نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرد.

فوجا سینگ پیرترین دونده دوی مارتن

در طول صد سال گذشته یک شاهکار شگفت انگیز صورت گرفت، طول مسیر طاقت فرسای دوی ماراتن به ۴۲٫۱۹۵ کیلومتر رسید و پیرترین دونده که تا کنون توانسته طول این مسیر را بطور کامل بپیماید، صد ساله شد. هشت ساعت طول کشید تا سینگ به خط پایان برسد، در حالیکه برنده کنیایی Kenneth Mungara طول مسیر را در شش ساعت پیمود و برای چهارمین سال متوالی برنده مسابقه دوی ماراتن شد. او آخرین رقیب سینگ در مسیر مسابقه بود.

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 217 شنبه 29 بهمن 1390 نظرات (0)

۱۰ آزمایش وحشتناک تاریخ جهان

 

بارها شده آزمایش یا کار خاصی را برای پی بردن به نتیجه آن انجام دهم که برای دیگران غیر عادی باشد. اما خوب، حداقل اش این بوده که جواب ذهنی خودم را گرفته ام. اما این سوالات عجیب برای همه، کم و بیش وجود دارد. “الکس بوز” نویسنده کتاب “عجیب ترین آزمایش های تاریخ بشر” با لیستی جالب از این آزمایشات توانسته کتابی پر فروش را منتشر کند. با هم نکات جالبی از آن را می خوانیم:

۱- معتاد کردن فیل
در سال ۱۹۶۲، وارن تامس – مدیر باغ‌وحشی در اکلاهماسیتی – تصمیم گرفت ۲۹۷ میلی‌گرم LSD – یعنی حدود ۳ هزار برابر یک بار مصرف متعارف افراد معتاد – را به فیلی به نام توسکو تزریق کند. دانشمند کنجکاو ما ‌می‌خواست ببیند آیا تزریق این داروی توهم‌زا باعث پرخاشگری فیل‌های نر می‌شود یا نه. نتیجه فاجعه‌آمیز بود؛ فیل بیچاره ابتدا نعره‌ای کشید و بعد از چند دقیقه بی‌قراری، افتاد و بالاخره بعد از یک ساعت مرد. اساتید دست‌اندرکار آزمایش در توجیه کارشان گفتند که فیل‌ها بیش از حد انتظار آنها به دارو حساس بوده‌اند.

ادامــه مـطـلـب  برو
کاوشگر بازدید : 251 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟

نظریه تلسكوپ برای اولین بار توسط چه كسی مطرح شد؟ ممكن است پاسخ دهید : ((خوب معلومه گالیله)) اما این طور نیست گالیله اولین شخصی بود كه یك تلسكوپ را طراحی كرد، ساخت و از آن برای رصد ستارگان استفاده كرد ( طبق تاریخ علم غرب). در تاریخ علم بشر، بارها افرادی درباره‌ی نور صحبت كرده‌اند مانند فلاسفه یونان كه نظریات مختلفی راجع به نور و ماهیت آن در كتابهای خود آورده‌اند. اما باور عمومی تا قرن هفتم میلادی این بود كه نور از چشم موجودات رنده ساطع میشود و این دلیل دیدن اشیا است اما در قرن هفتم اولین شخصی كه به طور علمی در كلاس ‌های درس خود این عقیده را نفی كرد و نور را به شكلی كه امروز ما آن را می‌شناسیم تشریح كرد امام جعفر صادق(ع) بود.
ایشان در كلاسهای خود بحث‌های بسیاری را درباره نور مطرح ساختند كه از آن موارد نظریه ایشان راجع به جمع آوری نور است ایشان گفته‌اند : ((نور از طرف اشیا بسوی چشم ما میاید و از آن نور كه از طرف هر شیئی به سوی چشم ما میآید فقط قسمتی به چشم ما می‌رسد و بهمین جهت ما اشیا دور را به خوبی نمی‌بینیم و اگر تمام نوری كه از یك شیء دور می‌آید به چشم ما برسد ما شیء دور را نزدیك خواهیم دید و اگر بتوان چیزی ساخت كه تمام نور یك شیء دور را به چشم ما بتاباند در صحرا شتری را كه در فاصله سه هزار ذرع میچرد در فاصله شصت ذرعی خواهیم دید.)) ( از كتاب مغز متفكر جهان شیعه ترجمه ذبیح الله منصوری )
پس به این ترتیب می‌بینید كه بسیار زودتر از گالیله نظریه تلسكوپ یعنی همان وسیله‌ای برای جمع آوری نور مطرح شده بود .
(اگر علاقه مند هستید می توانید با مراجعه به كتاب (رسالت النور) جابر كه از شاگردان امام بودند با ابعاد مختلف درس های ایشان درباره نور آشنا شوید)

کاوشگر بازدید : 213 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

خروسي از ترس مرغ شد!

خروسي از ترس مرغ شد! يك خروس به نام جياني در استان توسكاني ايتاليا در ميان حيرت كارشناسان به يك مرغ تبديل شد و شروع به تخم گذاشتن كرده است!.
جياني ابتدا يك خروس اصيل بود و هر روز صاحبانش با بانگ قوقولي قوقوي او از خواب بيدار مي شدند.

تا اينكه يك روز روباهي وارد مرغداني مزرعه محل اقامت جياني شد و تمام مرغ هاي او را كشت. چند روز بعد جياني در ميان شگفتي صاحبانش شروع به تخم گذاشتن كرد و براي در آمدن جوجه ها روي تخم ها نشست. و به اين ترتيب زندگي مرغانه جياني شروع شد.

با پخش گزارش اين خبر در مطبوعات محلي استان توسكاني ايتاليا ، كارشناسان سازمان فائو وابسته به سازمان ملل متحد به مزرعه محل اقامت جياني رفته و از اين خروس سابق آزمايش دي ان اي كرده و اكنون در حال بررسي دي ان اي جياني هستند تا به علت تغيير جنسيت او پي ببرند.

يك كارشناس فائو گفته است : شايد جياني داراي يك ژن بقاي ماكيان اوليه باشد. با مرگ تمام مرغ ها جياني براي حفظ نسلش چاره اي نداشت تا تبديل به مرغ شود.

شايد با كشف اين راز ، يك مساله مبهم قديمي حل شود و آن اينكه « اول مرغ وجود داشته يا تخم مرغ».

پروفسور دوناتو ماتاسينو كه سرپرستي آزمايش ها روي اين خروس را به عهده دارد، مي گويد: اين خروس - مرغ روز سه شنبه با قطار به آزمايشگاه هاي كونسدابي در ناپل فرستاده شده تا تحت يك رشته آزمايش هاي رفتاري و ژنتيكي قرار گيرد. اين كار به ما امكان مي دهد تا اين ژن عجيب تركيبي را رمز گشايي كنيم .

از سوي ديگر، يك سخنگوي راه آهن ايتاليا گفت: جياني در يك قفس همراه با اسكورت مسافت 300 مايلي تا ناپل را پيمود.

اوافزود: ما به اين دليل جياني را در قطار پذيرفتيم زيرا يك مسافر غير عادي بود. ما براي اين سفر از او پول بليت نگرفتيم زيرا در طول مسير برايمان يك تخم گذاشت!.

کاوشگر بازدید : 225 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

اجراي كارت هوشمند ملي سال 90

اجراي كارت هوشمند ملي سال 90 رييس سازمان ثبت احوال كشور، گفت: كارت هوشمند ملي از اواخر سال 90 در سراسر كشور اجرايي خواهد شد.

محمد ناظمي اردكاني روز شنبه در گفتگو با ايرنا با يادآوري اينكه پيش پايلوت اين طرح از ابتداي امسال در يك جامعه آماري 100 هزار نفري در استان قم اجرا شده است، افزود: پايلوت اين طرح نيز از اواخر امسال به صورت كامل در استان قم اجرا مي شود.

اين مقام مسئول در سازمان ثبت احوال افزود: پس از اجراي پايلوت و بررسي نتيجه ها، كارهاي مقدماتي براي اجراي كامل كارت هوشمند ملي آغاز شده است، پيش بيني مي شود اين طرح از اواخر سال 90 در سراسر كشور اجرايي شود.

ناظمي اردكاني، ايجاد بستر توسعه دولت الكترونيك، افزايش امنيت، بروز رساني و تكميل اطلاعات فعلي سازمان ثبت احوال و افزايش قدرت كشور براي مديريت بحران را از اهداف اجراي طرح كارت هوشمند ملي عنوان كرد.

رييس سازمان ثبت احوال كشور ، همچنين درباره خدمات قابل ارايه توسط كارت هوشمند ملي ، گفت:خدمات اين كارت به دو حوزه فيزيكي و الكترونيكي تقسيم مي شود كه ارايه خدمات هويتي مانند راي گيري و ارايه خدمات شهروندي مانند يارانه، سلامت و كيف پول الكترونيكي از خدمات اين كارت در حوزه الكترونيكي است.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
به وبلاگ تفریحی آریانا سیستم خوش آمدید. اميدواريم از مطالب وبلاگ لذت ببريد و بتونيد به مطلبي كه ميخواستيد برسيد برای استفاده ی کامل از سایت و انجمن عضو شوید. فروشگاه آریانا هم فعال شده واسه کاربران این سایت به صورت کاملا اختصاصی.دوستان برید حالشو ببرید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 642
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 127
  • آی پی امروز : 133
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 293
  • باردید دیروز : 520
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,649
  • بازدید ماه : 1,161
  • بازدید سال : 48,927
  • بازدید کلی : 452,320