loading...
آریانا سیستم
کاوشگر بازدید : 314 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

همان طور که پیش از این در نارنجی نوشته بودیم موتورولا در حال آماده شدن برای یک سری تغییرات است تا چهره ای جدید از خود برای هواداران و مشتریان به نمایش بگذارد.

 

با یک تغییر در لوگوی این برند قدیمی چطور هستید؟ گویا گوگل دارد هوای بهاری در کالبد راکد موتورولا می دمد و کم کم این لقمه بزرگ را در خود هضم می کند.

به زودی و با رونمایی از تلفن یا تلفن های سری ایکس که Moto X اولین شان خواهد بود، میزان دقیق تاثیرگذاری گوگل در ساختار موتورولا را خواهیم فهمید. شما فکر می کنید این موبایل ساز کهنه کار با موفقیت به صحنه باز خواهد گشت؟

کاوشگر بازدید : 284 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

آپدیت جدید ویندوز که نسخه ۸.۱ را قرار است با خود به همراه بیاورد، آنقدر برای مایکروسافت اهمیت داشت که این کمپانی، بخشی از جدیدترین کنفرانس خود را به آن اختصاص داد.

این موضوع نشان از آن دارد که این آپدیت، تغییرات بسیاری را در دل خود گنجانده و آمده تا از حجم انتقادات وارده بر ویندوز ۸ بکاهد. در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر جدید ترین امکاناتی که در ویندوز ۸.۱ گنجانده شده.


 

بازگشت دکمه استارت

startbutton_narenji.jpg

برای مشاهده ادامه مطلب را کلیک کنید

کاوشگر بازدید : 314 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

سیمانتک که از شرکت های امنیتی معتبر است، به تازگی یک بد افزار اندرویدی یافته که دستگاه ها را در ازای مبلغ 129 دلار به گروگان می گیرد. این بدافزار که یک آنتی ویروس جعلی است، Android Defender Platinum نام دارد و پس از نصب بر روی دستگاه، به اسکن آن می پردازد و یک هشدار دروغین در رابطه با یافتن بد افزار بر روی دستگاه نشان می دهد.

 

در ادامه از کاربر خواسته می شود که برای پاک کردن بد افزار هایی که در اصل وجود خارجی ندارند، اقدام به خرید گواهی Android Defender به مبلغ 129 دلار کند تا بتواند دستگاه خود را به وضعیت سالم برگرداند.

 

اما به محض اینکه کاربر قصد خروج از این بد افزار را می کند، با پیغام هایی در زمینه آلوده بودن دستگاه مواجه شده و این امر آنقدر ادامه می یابد تا دستگاه به کلی غیر قابل استفاده می شود. دست آخر نیز این بد افزار یک هشدار دیگر فرستاده و ادعا می کند که اطلاعات حساس کاربر به بیرون درز کرده و در نتیجه دستگاه را تا موافقت کاربر با پرداخت 129 دلار، قفل می کند.

 

این یکی از سر راست ترین حمله ها به دستگاه های اندرویدی است. البته بد افزار مذکور در گوگل پلی که مرجع اپلیکیشن های اندرویدی است قرار نگرفته ولی در برخی بازارچه های مستقل و وبسایت ها یافت می شود. بنابراین باید دقت زیادی داشته باشید که مبادا غفلت کرده و آن را نصب کنید. مهمتر اینکه اگر آن را روی دستگاه خود دارید، به هیچ وجه اجرای اش نکنید و در اولین فرصت از حافظه پاکش نمایید.

 

همان طور که قبلا هم در نگهبان نوشته بودیم، اپ ها و بد افزارهای موبایل روز به روز پیچیده تر خواهند شد و شاید در ماه های آینده بسیار نیز خطرناک شوند. همیشه بهترین راه این است که مراقب اپلیکیشن ها باشید و تنها در صورت اطمینان از منبع و ناشر، آنها را نصب کنید.

کاوشگر بازدید : 323 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

نتایج یک تحقیق: نقض حریم خصوصی کاربران آیفون توسط بسیاری اپلیکیشن ها

در سال 2011 اپل به توسعه دهندگان اپلیکیشن های آیفون و آیپد توصیه کرد که دیگر شناسه های مختص دستگاه های کاربران را ثبت نکنند، زیرا چنین داده هایی می تواند برای ارائه هدفمند تبلیغات استفاده شود. حالا تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو صورت گرفته،  نشان می دهد که بسیاری اپلیکیشن ها هنوز این توصیه را نادیده می گیرند.

 

این تحقیق که در قالب PDF بر روی اینترنت قرار گرفته نشان می دهد که در یازده ماه پایانی سال 2012، تقریبا 48 درصد از 225 هزار اپلیکیشنی که مورد بررسی قرار گرفته، به UDID متعلق به آیفون های میزبان دسترسی داشته اند.

 

از آنجایی که iOS امکان رصد کردن داده های دریافت شده توسط اپلیکیشن ها را به یک اپلیکیشن دیگر نمی دهد، در نتیجه از آیفون های جیل بریک شده در این تحقیق استفاده شد که امکان نصب اپلیکیشن های خارج از اپ استور را نیز داشتند. اما نتایج به دست آمده قابل تعمیم به آیفون های غیر جیل بریک شده  هم هست، زیرا اکثر اپلیکیشن ها برای هر دو گروه در دسترس  اند.

 

محققین از اپلیکیشنی به نام ProtectMyPrivacy  استفاده کردند که بعد از نصب، درخواست های سایر اپها برای دسترسی به داده های بالقوه حساس را رصد می کرد و به دارنده آیفون، هشدارهای لازم را می داد تا دسترسی های بی مورد را مسدود کرده یا اجازه آنها را شخصا بدهد.

 

از ابتدای ماه می، سیاست رسمی اپل رد کردن اپلیکیشن هایی بوده که در صدد دسترسی به UDID بر می آیند ولی مشخص نیست که این سیاست تا چه حد سختگیرانه دنبال می شود. در این تحقیق که   مشخص شده برخی اپها همچنان این مورد را نقض می کنند ولی در اپ استور  هم   حضور دارند.

 

با انتشار عمومی iOS 7، دسترسی به UDID برای همیشه خاتمه پیدا می کند، زیرا آنطور که تحقیقات شرکت های امنیتی نشان می دهد اپل در  iOS 7  رویکرد جدیدی را برای سد کردن تمام درخواست های دسترسی به اطلاعات حساس در پیش گرفته.

 

این شرکت همچنین یک شناسه اختصاصی برای تبلیغات درست کرده که  IDFA نام دارد و به اپهایی که قصد تعقیب رفتار کاربران را دارند اختصاص می یابد تا بدون دسترسی به اطلاعات حساس آنها، بتوانند داده های لازم ولی غیر حساس را جمع کنند. کاربران نیز هر زمان که بخواهند قادر به ریست کردن IDFA خود هستند.

 

مشکلی که باقی می ماند بسته بودن اکوسیستم اپل است که کار تحقیق پیرامون حریم خصوصی کاربران را سخت می کند و این باعث می شود اکثر محققین به اندروید روی بیاورند که اکوسیستم بازتری دارد. گویا اپل از اساس با چنین تحقیقاتی مشکل دارد و حتی اپلیکیشنی که برای نمایش داده های جمع آوری شده توسط ProtectMyPrivacy به اپ استور ارائه شده بود را نیز به خاطر "کارکرد آن" رد کرده است.

کاوشگر بازدید : 362 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

مسئولان مرورگر نروژی Opera تایید کرده اند که حمله ای به زیرساخت شبکه این شرکت، باعث به سرقت رفتن گواهینامه های لازم برای تایید کدهای مورد استفاده توسط مرورگر اوپرا شده.

 

این شرکت اشاره دقیقی به جزئیات این حمله نکرده ولی تاثیرات ناشی از آن را محدود می داند. گواهینامه ای که به سرقت رفته می تواند در ساخت بدافزارها مورد استفاده قرار بگیرد به صورتی که ناشر آنها را اوپرا یا منبع آنها را مرورگر اوپرا جلوه دهد و به این صورت کاربران را مورد هدف قرار دهد.

 

اوپرا می گوید که سیستم های شرکت پاکسازی شده اند و اثری از درز کردن اطلاعات کاربران یافت نشده ولی جریان تحقیق برای یافتن عاملین و محدود کردن خطرات احتمالی ادامه دارد.

 

این احتمال وجود دارد که برخی کاربران ویندوز که در روز 19 ژوئن از مرورگر اوپرا استفاده می کرده اند، به طور خودکار بدافزارهایی را دریافت کرده باشند. به همین منظور اوپرا در صدد است نسخه ای از مرورگر خود را منتشر کند که از گواهینامه جدید بهره می برد. البته هنوز زمان عرضه دقیق آن اعلام نشده.

 

پرونده اوپرا نشان می دهد که گرایش هکرها برای حمله به زیرساخت شرکت های بزرگی که کاربران زیادی از نرم افزارهای آنها استفاده می کنند، رو به افزایش گذاشته. سال گذشته نیز شرکت ادوبی با موردی مشابه از این حمله های زیرساختی روبرو شده بود.

کاوشگر بازدید : 265 پنجشنبه 21 دی 1391 نظرات (0)
درست همانند کامپیوترهای ویندوزی، تهدیدات موبایلی هم می توانند اطلاعات حساب مالی و کارت های اعتباری شما و همچنین فهرست مخاطبان تان را سرقت کنند. گزارش های اخیر نشان می دهند که بدافزارهای رایج این روزها، اپلیکیشن پیامک های پولی برای دزدیدن پول کاربران...

کاوشگر بازدید : 221 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)
ارائه اولین وصله امنیتی ویندوز 8 و RT از روز سه شنبه ۲۳ آبان
ویندوز 8 و ویندوز RT مایکروسافت از فردا اولین وصله امنیتی خود برای رفع برخی کاستی ها را دریافت خواهند کرد. این اصلاحات امنیتی برای جلوگیری از تزریق کد از راه دور طراحی شده اند. مایکروسافت با این کار برخی حفره های درون سیستم عامل جدیدش را مسدود می...
کاوشگر بازدید : 186 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)
تروجان ویندوز 8 و استفاده از گوگل داکس به عنوان پُل ارتباطی

مایکروسافت می گوید ویندوز 8 در امنیت یک گام رو به جلو به حساب می‌آید. اما می دانیم که هیچ گاه امنیت ۱۰۰ درصد وجود ندارد. حالا یک بدافزار جدید از راه رسیده تا امنیت این سیستم عامل را به چالش بکشد. تروجان جدید که با نام Backdoor.Makadocs شناخته می شود..

کاوشگر بازدید : 244 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)

IMEI چیست و به چه دردی می خورد؟

به احتمال زیاد "IMEI" به گوشتان آشناست و می دانید تا حدی می‌شود به شماره‌شناسنامه‌ گوشی تعبیرش کرد. ولی واقعاً کار این کد ۱۴ رقمی چیست و برای چه استفاده می‌شود؟ هر گوشی جدیدی که ساخته می‌شود، باید یک کد منحصر به فرد داشته باشد که تا آخر عمر دستگاه با آن باقی خواهد ماند.

 

کاوشگر بازدید : 271 جمعه 12 اسفند 1390 نظرات (0)

نرم افزاری که ذهن شما را می خواند:


لابراتوارهای تحقیقاتی شرکت اینتل نرم افزار جدیدی را توسعه داده اند که می تواند فعالیت مغزی را تجزیه کرده و ذهن کاربر را بخواند.

پدیده ذهن خوانی دیگر یک فعالیت منحصر به دانشمندان روانشناسی و یا جادوگران نیست. لابراتوار Tech Heaven اینتل، شرکت تولیدکننده پردازشگرها نرم افزاری را معرفی کرده است که می تواند از طریق یک سیستم دقیق چیزی را که یک فرد درحال فکر کردن به آن است از طریق تحلیل فعالیت مغزی بخواند.

این تکنیک هنوز در فاز توسعه است اما در آینده نه چندان دور می تواند سناریویهای جدیدی را باز کند که به طور بالقوه تحولی در انفورماتیک مصرفی و یاری رساندن به افرادی که از ناتوانیهای حاد جسمی رنج می برند ایجاد کند.
این برنامه به یک دستگاه رزونانس مغناطیسی متصل می شود. در آزمایش این نرم افزار از فرد خواسته شد که به یکسری از نامهای رایج فکر کند. آلگوریتم با فکر کردن داوطلب به هر واژه، فضاهایی از مغز را که در زمان فکر کردن فعال می شوند رصد کرد. سپس از داوطلب خواسته شد که دوباره به یکی از واژگان قبلی فکر کند. در طول آزمایش، این سیستم دقت بالای 90 درصد را نشان داد.
بزرگترین محدودیتهای این فناوری مربوط به موانع و هزینه بالای دستگاههای کنونی رزونانس مغناطیسی است اما به اعتقاد محققان لابراتوارهای اینتل، ورود به این بخش می تواند در آینده ای نزدیک تمام این موانع را رفع کند.
هدف این محققان از کار بر روی این آلگوریتمها ایجاد ماشینهای دروغ سنج جدید  نیست بلکه ارائه تعاملات جدید میان انسان و ماشین و هدایت رایانه ها بدون استفاده از صفحه کلید، ماوس و صفحات لمسی است.
همچنین این نرم افزارها اهمیت زیادی در یاری رساندن به افراد متاثر از ناتوانی
های حاد جسمی است به طوری که این افراد می توانند از طریق فکر کردن بسیاری از فعالیتهای روزانه خود را انجام دهند.

کاوشگر بازدید : 371 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)

خدمات SEO1 برای استفاده مطلوبتر از موتورهای جستجو

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: شرکت سئو وان سرویس، که در زمینه طراحی راهکارهای استفاده بهینه از موتورهای جستجو در بازاریابی تخصص دارد، اخیراً یک قالب جدید بازاریابی ویژه صنعت پزشکی را به بازار عرضه کرده است. این شرکت نام این قالب را سئو وان مدیکال نامیده است.

فعالان بخش پزشکی به کمک قالب جدید سئو وان می‌توانند فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود را سهولت ببخشند. پزشکان و دیگر عرضه کنندگان خدمات پزشکی می‌توانند با استفاده از قالب سئو وان مدیکال از موتورهای جستجوی اینترنتی برای دستیابی به فرصت‌های موجود در این بازار استفاده بهینه کنند. هم اکنون شرکت‌های زیادی در سراسر جهان تلاش می‌کنند با عرضه راهکارهای گوناگون، به کسب و کارهای مختلف در زمینه استفاده بهینه از موتورهای جستجوگر اینترنتی کمک کنند. اما سئو وان جز معدود شرکت‌هایی است که در خدمات خود بر کسب و کارهای بهداشتی و درمانی تمرکز کرده است. این شرکت راهکارهای بازاریابی خود را در قالب سه بسته بندی طلایی، پلاتینیومی و تیتانیومی و با قیمت‌های گوناکون به مشتریان عرضه می‌کند.
قالب سئو وان مدیکال دارای قابلیت‌های متنوعي برای استفاده بهینه از موتور جست‌و‌جو گوگل، انجام کمپین‌های تبلیغاتی، مدیریت اعتبار، مقالات مربوط به بازاریابی و غیره است. شرکت‌های عرضه کننده خدمات و محصولات بهداشتی به کمک این قالب می‌توانند موقیعت خود را در رتبه بندی و نتایج موتور‌های جست‌و‌جو اینترنتی مشهور ارتقا بخشند.

 

کاوشگر بازدید : 229 چهارشنبه 03 اسفند 1390 نظرات (0)
پژوهشگران کانادایی در تحقیقات اخیر خود دریافته اند که، بازی‌ های ویدئویی تک نفره می‌ توانند باعث تقویت بینایی کاربران شوند.

بازی‌های رایانه ای می توانند باعث تقویت بینایی کاربران شوند

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: پژوهشگران کانادایی در تحقیقات اخیر خود دریافته اند که بازی‌ های ویدئویی تک نفره ‌ای همچون «نشان افتخار» که در آن کاربران نقش تک تیرانداز‌ها را بازی می ‌کنند، می‌ توانند باعث تقویت بینایی کاربران شوند.

یافته ‌های پژوهشگران نشان می‌ دهد بازی ‌های ویدئویی به ویژه برای کاربرانی مفید است که از مشکلات چشمی طولانی مدت رنج می‌ برند.
پژوهشگران دانشگاه مک مستر کانادا در پژوهش خود از شش بیمار مبتلا به بیماری آب مروارید خواستند در یک دوره یک ماهه در مجموع ۴۰ ساعت از وقت خود را صرف بازی نشان افتخار کنند. پژوهشگران دریافتند این قبیل بازی ها باعث می ‌شود کاربران نسبت به اتفاقاتی که بر صفحه دستگاه بازی رخ می‌ دهد، سریع ‌تر واکنش نشان دهند و اشیا و عناصری را که در جهات مختلف در حال حرکت هستند، به دقت کنترل کنند. این شش بیمار هفته‌ای پنج روز و روزی ۲ ساعت وقت خود را صرف این بازی کرده بودند.
پژوهشگران پس از پایان این مدت کشف کردند که بهبود عملکرد بینایی در پنج بیمار به طرز معجزه واری صورت پذیرفته است. این بیماران پس از طی این دوره بازی ‌درمانی سریع‌ تر می‌ توانستند چهره اطرافیان خود را تشخیص دهند و نیز می‌ توانستند خطوط چاپی ریزتری را بخوانند.
سرپرست این تیم تحقیقاتی، در این باره گفته است: این یافته‌ ها نشان می‌ دهد که سیستم عصبی چشم افراد در دوره بزرگسالی نیز از انعطاف لازم برای شکل پذیری برخوردار است و به نظر می رسد که این موضوع درباره هر گونه مشکل چشمی دیگر نیز صدق می‌ کند. پژوهشگران کانادایی که از کشف اخیر خود شگفت زده شده ‌اند که تصمیم گرفته‌ اند برای اهداف درمانی بازی‌ های غیرخشنی را طراحی کنند.

 

کاوشگر بازدید : 281 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

تاریخچه لپ تاپ + عکس اولین لپ تاپ

 
 

پسرخاله – ۲۵ سال پیش در چنین روزهایی و در روزگاری که شرکتهای مایکروسافت، ” آی. بی. ام ” و اپل در تلاش برای تبدیل شدن به غولهای رایانه ای دنیا بودند شرکت ژاپنی توشیبا گوی سبقت را از رقبای آمریکایی ربود و اولین لپ تاپ تاریخ را عرضه کرد.

ادامه مطلب را بخوانید »

کاوشگر بازدید : 264 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
 
 

مطالعاتی که اخیرا توسط مراکز تحقیقاتی انجام شده نشان می‌دهد جمعیت موبایل‌ها از تعداد مردم کره زمین فراتر می‌رود اما به‌نظر می‌رسد انتظارات کاربران تلفن همراه کمتر برآورده می‌شود. مثلا ۷۱‌درصد از جمعیت کل کاربران موبایل انتظار دارند وب‌سایت‌ها مانند کامپیوتر با سرعت بالایی بارگذاری شوند.
تقریبا دوسوم جمعیت کاربران وب در جهان توقع دارند وب‌سایت‌ها در تلفن همراهشان طی ۳ ثانیه و حتی کمتر بارگذاری شده و اگر یک صفحه وب طی ۵‌ثانیه بارگذاری نشود، حدود سه‌چهارم کاربران تلفن همراه آن را رها می‌کنند. این قضیه تنها در مورد وب‌سایت‌ها نیست؛ باز کردن تصاویر و برنامه‌ها نیز با چنین رفتاری مواجه خواهند شد.
اما چه باید کرد؟ در ادامه مطلب نکاتی وجود دارد که با انجام آنها میتوانید سرعت تلفن همراه خود را افزایش دهید.

ادامه مطلب را بخوانید »

کاوشگر بازدید : 243 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
 
 

 این روزها استفاده از گوشی همراه آنقدر معمول شده که ما اصلا یاد زمانی نمی افتیم که گوشی همراه نداشتیم، بنابراین اصلا به این فکر نمی افتیم که این گوشی ها از اول وجود نداشتند و مخترعانی باید رویش کار کرده باشند!

 

برای این که تاریخچه نسبتا جامعی از تلاش های مخترعان برای دستیابی به موبایل به سبک و سیاق امروزی به دست دهم، مجبور هستم از سال ۱۹۰۸ شروع کنم، در این زمان شخصی به نام «ناتان استابلفیلد» اختراعی را ثبت کرد که چیزی بیشتر از گوشی بی سیم با برد کوتاه نبود. سال ۱۹۱۰ «لارس ماگنوس اریکسون» تلفنی را در اتومبیلش نصب کرد که البته کارکردی مثل یک تلفن موبایل نداشت. او هر بار که در جایی متوقف می شد می توانست با یک جفت سیم بلند، تلفن اتومبیلش را به شبکه محلی تلفن متصل کند و تماس تلفنی برقرار سازد!.

ادامه مطلب را بخوانید »

کاوشگر بازدید : 248 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

 شرکت چینی فاکسکان (Foxconn) که یکی از شرکت‌های اصلی طرف قرارداد اپل در تولید آیفون و آی‌پد به شمار می‌رود، مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

به گزارش ایتنا به نقل از وی‌تری، یک گروه هکری که خود را Swagg Security نام نهاده است، اعلام کرد توانسته با عبور از دیواره آتش به کار گرفته شده از سوی فاکسکان، به یکی از سرورهای آن نفوذ کند.

در این حمله موفقیت‌آمیز، هکرها اطلاعات مهمی همچون نام کاربری و کلمه عبور کارکنان این شرکت را به دست آورده‌اند.

هکرها گفته‌اند فایل حاوی این اطلاعات را در سایت Pirate Bay منتشر نموده‌اند.

بر پایه این گزارش، اطلاعات کاربری تری گو (Terry Gou) رئیس فاکسکان نیز در این فایل مندرج است.

گفتنی است اخبار متعدد منتشر شده نشان می‌دهد کارکنان فاکسکان در شرایط دشوار و طاقت‌فرسایی به کار می‌پردازند و حتی حقوق کم و شیوه‌های خشن مدیریتی حاکم بر این شرکت، به افسردگی و بعضاً خودکشی کارمندان آن منجر شده است.

گروه Swagg Security گفته است هک کردن فاکسکان، در اعتراض به وضعیت اسفبار کارگران این شرکت صورت گرفته است.

یاداور می‌شود فاکسکان فقط تولیدکننده محصولات اپل نیست و محصولات الکترونیکی شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام، اچ‌پی و موتورولا را نیز تولید می‌کند.

کاوشگر بازدید : 236 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
غلامرضا جلالي رئیس سازمان پدافند غیرعامل: شاید کسی بطور شخصی سایت‌های دشمن را هک کند، ولی اگر دولت بخواهد بطور رسمی وارد این کار شود طبیعتا باید ابتدا ابعاد حقوقی این کار مشخص شود. برو ادامه مطلب
غلامرضا جلالي رئیس سازمان پدافند غیرعامل: شاید کسی بطور شخصی سایت‌های دشمن را هک کند، ولی اگر دولت بخواهد بطور رسمی وارد این کار شود طبیعتا باید ابتدا ابعاد حقوقی این کار مشخص شود.

 

کاوشگر بازدید : 213 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
محصول قدرتمند HTC در راه است




بر اساس گزارش سی‌نت به نقل از منابع آگاه، HTC محصول پیشرفته ۴ هسته‌ای را طراحی کرده و نام One X را برایش انتخاب کرده است.

به گزارش ایتنا این شرکت که قصد دارد تلفن همراه پیشرفته خود را در کنگره جهانی تلفن همراه رونمایی کند رقبای سرسختی مانند Droid Razr Maxx، Droid ۴، Galaxy Note و Xperia S دارد.

One X دارای پردازنده ۴ هسته‌ای تگرا ۳ شرکت انویدیا است که با یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی طراحی شده است.

کنگره جهانی تلفن همراه امسال از ۲۷ فوریه تا اول ماه مارس در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد.
 

کاوشگر بازدید : 247 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
بررسي وضعيت كارخانه‌هاي توليدكننده محصولات اپل



شرايط كاري در كارخانه‌هايي كه محصولات اپل را توليد مي‌كنند، مورد بازرسي قرار مي گيرند.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، کميته FLA كه از تمام ارگان‌هاي داراي مسئوليت اعم از دانشگاه‌ها، کالج‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هاي جامعه مدني تشكيل شده است، مي‌خواهد براي بهبود شرايط کاري در تمامي کارخانه‌هاي سراسر دنيا فعاليت داشته باشد.

كميته FLA بنا به درخواست اپل، چندين كارخانه تأمين‌كننده محصولات اين شركت از جمله فاكس‌كان در چين را بازرسي خواهد كرد.

موضوع ايمني در كارخانه‌ها در پي وقوع يك سري از حوادث مرگبار و خودكشي‌ها طي چند سال اخير، تحت بررسي دقيق قرار گرفته است.

تيم كوك، مدير عامل اپل در اين باره اظهار كرده است: كارگران در هر كجا حق دارند كه از شرايط كاري ايمن و مناسبي برخوردار باشند.

کاوشگر بازدید : 226 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
عرضه نرم‌افزار جديد تلفن همراه بهتر از آي‌تيونز



وب‌سايت موسيقي Spotify يك نرم‌افزار جديد تلفن همراه با كيفيت‌ هاي-فاي (فناوري ضبط با کيفيت بالاي صدا) را عرضه مي‌كند كه گفته مي‌شود كيفيتي بهتر از آهنگ‌هاي خريداري شده از فروشگاه آي‌تيونز اپل دارد.

به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، بنا بر گزارش ديلي‌ميل، سرويس "Extreme" كه از طريق آي‌فون و آي‌پد در دسترس است، آهنگ‌هايي را با كيفيت ۳۲۰ كيلوبيت بر ثانيه كه بسيار بهتر از كيفيت ۲۵۶ كيلوبيت بر ثانيه آهنگ‌هاي خريداري شده از آي‌تيونز است را ارائه مي‌كند.

اين فناوري جديد مي‌تواند Spotify كه در حال حاضر، سرويس شماره دو موسيقي در اروپا، پيش از آي‌تيونز به شمار مي‌رود را تقويت كند.
 

کاوشگر بازدید : 207 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)
مایکروسافت با ویندوز 8 به جنگ اپل می‌رود



مدیر مالی مایکروسافت اعلام کرد خدمات و سرویس‌هایی در ویندوز ۸ طراحی شده که به راحتی می‌تواند با محصولات اپل خصوصا آی‌پد رقابت کند.

شرکت مایکروسافت ادعا می‌کند تعدادی از سرویس‌هایی که روی ویندوز ۸ قرار گرفته باعث موفقیت این شرکت در برابر سیستم عامل‌های موجود روی دیگر تبلت‌ها خصوصا آی‌پد اپل می‌شود.

به گزارش ایتنا از سی‌نت، پیتر کلین در یک نشست خبری گفت: به عقیده طرفداران ویندوز، وجود نرم‌افزارهای آفیس روی این سیستم عامل، همیشه برگ برنده مایکروسافت در این رقابت بوده اما در ویندوز ۸ با طراحی نرم‌افزارهای پیشرفته فناوری Cloud و خدمات سرگرمی و گیم که مشابه با Xbox Live  هستند، تلاش کردیم تا رقابت خود را به حداکثر برسانیم.

به گفته مقامات مایکروسافت، این شرکت تلاش می‌کند تا خدمات ویندوز جدید خود را در تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی و تلویزیون‌های هوشمند به کار بگیرد.

کاوشگر بازدید : 759 جمعه 28 بهمن 1390 نظرات (0)

ترفند مفید در یاهو مسنجر : چگونه افراد مزاحم را ایگنور کنیم ؟

ترفند مفید در یاهو مسنجر : چگونه افراد مزاحم را ایگنور کنیم ؟ به طور یقین برای شما هم پیش آمده که از رسیدن پیغامهای یک کاربر مزاحم ناراحت باشید. این کاربر مزاحم می تواند یک دوست قدیمی یا یک کاربر نا آشنای مزاحم باشد. اگر می خواهید از دریافت پیغامهای شخص خاصی به آی دی خود جلوگیری کنید کافی است کارهای زیر را دنبال کنید با پیگیری روش زیر آی دی مورد نظر هیچگاه نخواهد توانست وضعیت شما را در صورت آنلاین بودن ببینید و همچنین نمی تواند برای شما هیچ پیغامی بفرستد:



1- در پنجره یاهو مسنجر ابتدا id مورد نظر را Delete کنید.

2- با رفتن به منوی Login گزینه Privacy settings را بر گزینید.

3- در پنجره تازه عبارت Only the people below igrone را انتخاب کرده و دکمه Add را بزنید.

4- در این پنجره id کاربر مورد نظر را وارد کنید و گزینه ignore را بزنید.

با پایان این کار Id مورد نظر نه می تواند شما را ببینید و نه برایتان پیغام بفرستد.

کاوشگر بازدید : 223 سه شنبه 25 بهمن 1390 نظرات (0)

تاریخ اینترنت
از ویکی‌پدی، دانشنامهٔ آزاد.

پیدایش اینترنت به دهه ۱۹۶۰ برمیگردد زمانی که دولت ایالات متحده براساس طرحی موسوم به “Arpa” مخفف ” آژانس تحقیق پروژه‌های پیشرفته” که در آن زمان برای کارکردهای دفاعی بوجود آمده بود، این طرح را اجرا نمود. طرح این بود که کامپیوترهای موجود در شهر های مختلف ( در آن زمان چیزی بنام کامپیوتر شخصی وجود نداشت بلکه سازمانهای بزرگ و دانشگاهها و مراکز دولتی معمولا دارای سیستمهای کامپیوتر بزرگ “MainFrame” بودند) که هر کدام اطلاعات خاص خود را در آن ذخیره داشتند بتوانند در صورت نیاز با یکدیگر اتصال بر قرار نموده “Connect” و اطلاعات را به یکدیگر منتقل کرده “Communicate” و یا در صورت ایجاد بستر مناسب اطلاعات را در حالت اشتراک “Share” قرار دهند. در همان دوران سیستمهایی بوجود آمده بودند که امکان ارتباط بین کامپیوترهای یک سازمان را از طریق مختص همان سازمان فراهم می نمودند طوریکه کامپیوتر های موجود در بخشها یا طبقات مختلف با یکدیگر تبادل اطلاعات نموده و امکان ارسال نامه بین بخشهای مختلف سازمان را فراهم می کردند که اکنون به این سیستم ارسال نامه پست الکترونیک (Email) می گویند. اما برای اتصال و ارتباط دادن این شبکه‌های کوچک و پراکنده که هر کدام به روش و استاندارد های خودشان کار میکردند استانداردهای جدید و مشخصی که همان پروتکل ها “Protocol” هستند توسط کارشناسان وضع شد. سرانجام درسال ۱۹۶۱ تعداد ۴ کامپیوتر در ۲ ایالت مختلف باموفقیت ارتباط بر قرار کردند و با اضافه شدن واژه نت “Net” به طرح اولیه نام آرپانت “ArpaNet” برای آن منظور شد. در دهه ۱۹۷۰ با تعریف پروتکلهای جدیدتر از جمله “TCP” که تا به امروز رواج دارد و نیز مشارکت کامپیوترهای میزبان “Host” بیشتر به آرپانت وحتی گسترده شدن آن به برخی نواحی فراتر از مرزهای ایالات متحده، آرپانت شهرت بیشتری یافت وایده اینترنت همراه با جزییات بیشتر راجع به شبکه‌های کامپیوتری مطرح گشت تا اینکه طی سالهای پایانی دهه ۱۹۷۰ شبکه‌های مختلف تصمیم گرفتند به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط بر قرار نمایند و آرپانت را بعنوان هسته اصلی انتخاب کردند. بعدها در سال ۱۹۹۳ نام اینترنت “Internet” روی این شبکه بزرگ گذاشته شد. وب یا همان “www”که مخفف “WorldWideWeb” ” تار جهان گستر” می‌باشد توسط آزمایشگاه اروپایی فیزیک ذرات Cern بخاطر نیاز آنها به دسترسی مرتب تر و آسان تر به اطلاعات موجود روی اینترنت ابداع گشت. در این روش اطلاعات به صورت مستنداتی صفحه‌ای “Page” بر روی شبکه اینترنت قرار می گیرند و بوسیله یک مرورگر وب ” WebBrowser ” قابل مشاهده هستند و هم اکنون کارکردهای بسیاری دارند.

تاریخچه اینترنت در ایران

• • سال ۱۳۷۱: تعداد كمی از دانشگاه‌های ایران، از جمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان، توسط مركز تحقیقات فیزیك نظری و از طریق پروتكل UUCP به اینترنت وصل می‌شوند تا با دنیای خارج ایمیل رد و بدل كنند.

• • سال ۱۳۷۲ : در سال 1372 هجری شمسی ایران نیز به شبکه اینترنت پیوست. نخستین رایانه ای که در ایران به اینترنت متصل شد مرکز تحقیقات فیزیک نظری در ایران بود. در حال حاضر نیز این مرکز یکی از مرکزهای خدمات اینترنت در ایران است .مركز تحقیقات فیزیك نظری و ریاضیات،‌ بعنوان تنها نهاد ثبت اسامی قلمرو [ir.] در ایران به رسمیت شناخته می‌شود. این قلمرو مشخّصه تعیین شده برای هویّت ایران در فضای اینترنت است.


• • سال ۱۳۷۳ : مؤسسه ندا رایانه تأسیس می‌شود. پس از راه‌اندازی اوّلین بولتن بورد (BBS)، در عرض یك سال نیز اوّلین وب سایت ایرانی داخل ایران را راه‌اندازی می‌كند. همچنین، این مؤسسه روزنامه «همشهری» را به زبان فارسی در اینترنت منتشر می‌كند، كه این اوّلین روزنامه رسمی ایرانی در وب محسوب میشود. در همین سال بدنبال اتصال به اینترنت از طریق ماهواره كانادائی «كد ویژن» (Cadvision)، مؤسسه ندا رایانه فعالیت بازرگانی خود را بعنوان اوّلین شركت خدمات سرویس اینترنتی (ISP) آغاز می‌كند.

• • سال ۱۳۷۴ : مجلس ایران تأسیس شركت «امور ارتباطات دیتا» تحت نظر شركت مخابرات ایران را تصویب می‌كند و مسؤلیت توسعه خدمات دیتا در سطح كشور را بطور انحصاری در اختیار آن شركت قرار می‌دهد.

• • سال ۱۳۷۷ : پروژه یونیكد در ایران با قرارداد شورای عالی انفورماتیک و همكاری بنیاد دانش و هنر واقع در انگلستان و با نظارت و مدیریت فنّی دانشگاه صنعتی شریف تحت عنوان «فارسی وب» آغاز می‌شود. هدف پروژه اینست كه با گنجاندن كامل و جامع الفبای فارسی در استاندارد یونیكد، نشر فارسی در كامپیوتر، مخصوصاً اینترنت و وب، استاندارد شود و اصولاً مشكل قلم (فونت) های غیر استاندارد موجود در نرم افزارهای ایرانی حل شود.

کاوشگر بازدید : 231 شنبه 22 بهمن 1390 نظرات (0)
اولین مادربورد شرکت Asus مجهز به USB3

برای بزرگ نمایی بروی تصویر کلیک کنید شرکت Asus چهارشنبه هفته گذشته اولین مادربورد خود که به USB3  مجهز میباشد را رونمایی کرد. (( یو اس بی های فوق سرعت یا اصطلاحا SuperSpeedUSB که سرعت انها 10 برابر سرعت یو اس بی های معمولی میباشد به نام USB3 شناخته می شوند )) .

این مادربورد یعنی  P7DP55DE-E Premium  مجهز به دو  پورت USB 3.0 ، ده پورت usb2 ، شش پورت ساتا با سرعت 3 گیگا بایت بر ثانیه و نکته بسیار جالبتر  دو پورت ساتا با سرعت 6 گیگا بایت بر ثانیه !!

دوستان با کلیک بروی تصویر زیر می توانند اطلاعات فنی بیشتری در مورد این مادربورد کسب کنند.

با کلیک بروی تصویر می توانید  اطلاعات فنی بیشتری کسب کنید - MPcomputer.ir

کاوشگر بازدید : 272 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

لو رفتن عکسهایی از فروشگاه بتا ویندوز ۸

 

در چند ماه گذشته سایت چینی Cn Beta مشغول کار کردن و تعمیم دادن بخش هایی از فروشگاه ویندوز نوپای ۸ بوده که تصاویر  ازصفحاتی از این سایت به بیرون درز کرده است.

با فرض اینکه اینکار یک شوخی‌ بی‌ رحمانه به نظر می‌رسد، اما اینطور به نظر می‌رسد که مایکروسافت گل سر سبد سیستم عامل‌ها خواهد بود به کمک فروشگاهی که برای محصولاتش که هه بسادگی ان هارا ارائه خواهد داد. همانطور که نسخه قبلی‌ ویندوز نقطه عطفی در شرکت ماکرسافت بود ممکن است ظاهرا فروشگاه جدید ماکروسافت آزمون‌های داخلی‌ اولیه را گذرانده و احتمالا بزودی با نسخه بتا ارائه خواهد شد ضاهر و ساختار متفاوت تری خواهد داشت. هنوز برای اظهار نظر خیلی‌ زود است، اما امیدواریم در آینده دریچه این سد عظیم نرم افزاری وقتی‌ که باز میشود شاهد سیل عظیم نرم افزار‌های ویندوزی ارزان تر باشیم.

کاوشگر بازدید : 268 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

به گزارش kasper sky ،گوشی های Android با هفتاد نوع برنامه مخرب روبرو شده است

 

منبع آزاد سیستم عاملهای Android به طور بالقوه در برابر برنامه های مخرب آسیب پذیراند. به نقل از kasper sky سیستم عامل های تلفن همراه در حال حاضر در معرض حداقل ۷۰ نوع برنامه مخرب هستند و این مقدار با سرعت زیادی در حال افزایش است. گوگل نمی تواند تبلیغ یا تجارت کند ولی در حال حاضر به طور خودکار قابلیت حذف بعضی از برنامه های مضر را داراست. Android همیشه در برابر ویروسهای مضر آسیب پذیر بوده و هست، اما تا کنون هیچ آمار رسمی برای این مورد به دست نیامده است.

 

به نقل از kasper sky ،سیستم عامل گوگل در معرض خطر ۷۰نوع مختلف از برنامه های مخرب (تا ماه مارس) بوده است و این آمار کماکان رو به رشد است. این موضوع نشانگر این است که Google هنوز نمی تواند بر مشکلات غلبه پیدا کند. در آینده ای نزدیک بزرگترین توزیع گوشیهای هوشمند را پیش رو داریم و باید تلاشهای بیشتری در این راستا انجام شود. به نظر میرسد که شرکت Android باید کنترل و توجه بیشتر و بهتری روی تصویب نامه هایش به کار گیرد(شاید چیزی شبیه به قسمت فروش شرکتApple). در غیر این صورت این موضوع ممکن است پایه های Android را در بازار رقابت بلرزاند و موجب عقب راندن بسیاری از کاربران با پتانسیل گردد.

کاوشگر بازدید : 247 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

نرم افزار های کاربردی آندروید

 

همون طور که میدونین یکی از عناصره جدید زندگی روزمره ما که همیشه باهاش سرو کله می زنیم گوشی همراهمونه، که یجورایی داره جای کامپیوتر رو میگیره اما الان یکی از  چیزهایی که در گوشی ها مارو  مشغول به خودش می کنه سیستم عامل ها هستن که الان هم اندروید بیشتر بازار رو داره قبضه میکنه یجورایی انگار سیستم عامل غالب بازار شده طوری که همیشه تو اخبار یه خبری از اندروید می شنویم  به همین منظور هم ما قصد داریم یکمی  بیشتر از این سیستم عامل و نرم افزار هاش براتون صحبت کنیم  و این رو در چند بخش واستون تو سایت قرار میدیم که امیدواریم مفید و جذاب باشه .

نرم افزار های کاربردی  بخش اول :

Google voice  سرویس بسیار مفیدی می باشد ، به نظاره من  یکی از مزیت های خود اندروید وجود سرویسی هست که Google voice  نام داره و این سرویس درست از زمانی که اپل این نرم افزار را از ایفون حذف کرد جایگاه خودش رو بهتر پیدا کرد.
این نرم افزار به شما یک شماره تلفن خواهد داد که با ان میتونید با با جاهای مختلف و وسیله های مختلف زنگ بزنید و همچنین اجازه دسترسی به سرویس Voice Mail    و Text Message  تحت وب خواهد داد  . یکپارچه شدن این نرم افزار با اندروید به  عمق تاثیر گذاری این نرم افزار نیز افزوده است. با این نرم افزار میتونین تماس بگیرن ویا  با شما تماس بگیران و میتونی یک شماره اختصاصی از طریق Google Voice Number داشته باشین.  به عبارته دیگه با داشتن اینترنت بر روی گوشی خود میتونین یک شماره تلفن اختصاصی با  گوگل داشته باشین و به تماس مجانی بپردازین.

۲- Advanced Task Killer
یکی از چیز هایی که در مولتی تسکینگ همیشه بهش نیاز دارین این هست که برنامه ها ی اضافی و   مخرب را بتونیم از  حالت اجرا خارج کنیم تا باعث زیاد شدن مصرف باتری و پایین اومدن  کارایی دستگاه نشن.
Advanced Task Killer یکی از نرم افزار های مورد علاقه من هست که اینکارو به راحتی واستون انجام میده به این نرم افزار در اختصار (ATK) هم میگن .این نرم ا فزار به صورت ویجت هم به به نوار ابزار برنامه های کاربردی اضافه میشه تا به راحتی در دسترس باشه.

Dropbox  سرویس عظیم ابری هست که به شما امکان همگام سازی چندین فایل و پوشه را بین چند سیستم عامل های  مختلف را می دهد.

این نرم افزار توسعه داده شده است برای اندروید  و تعامل میکند با نرم افزار های دیگر ی نیز برای باز کردن فایل ها (مانند نرم افزار Documents To Go)

 

4-Evernote
وقتی برای  اولین بار از کیبورد مجازی  استفاه میکنین  و لذتش رو درک می کنین میبینین که چقدر این نرم افزار میتونه مفید باشه Evernote  نرم افزاری برای یاد داشت بردای هست که واقعا نرم افزار خوب و کارآمد هستش . یک قابلیتی  که Evernote  داره که  شبیه  Dropbox  می باشه و اون این هست  که علاوه بر قابلیت ذخیره سازی در محیط لوکال قابلیت ذخیره کردن فایل ها در  محیطه وب (cloud)  روهم دارا می باشه.

کاوشگر بازدید : 665 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

مایکروسافت هفته آینده نسخه Demo برای تبلت ها را به نمایش خواهد گذاشت؟

 

بر اساس  منابع داخلی ، مایکرو سافت خودش را برای معرفی سیستم عامل جدید مبتنی بر تبلت در هفته آینده آماده می کند.

بنا به گزارش های رسیده  در سال آینده شاهد حضور ویندوز ۸ بروی بسیاری از گجت ها و همچنین پردازنده هلی ARM خواهیم بود.

بنا به شایعات رسیده مایکروسافت احتمالا در این رو نمایی از ویندوز ۸ بر روی تبلت های مبتنی بر  پردازنده های Tegra 2 استفاده خواهد کرد همه این ها در کنفرانس هفته آینده کالیفرنیا اتفاق خواهد افتاد..

Apple تقریبا ۲۰ میلیون i-Pad از آپریل ۲۰۱۰ تا کنون فروخته است و هم اکنون بر روی i-Pad 3 کار می کند. و این بهترین فرصت برای مایکرو سافت است تا عقب ماندگی خود را جبران کند در غیر این صورت کار برای مایکروسافت خیلی سخت خواهد شد.

کاوشگر بازدید : 250 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

اجرای ویندوز ۸ بر روی پردازنده های ARM و KAL-E

 

مایکروسافت نشان داد  که ویندوز ۸ روی ۳ پلتفرم مختلف ARM اجرا می شود :

Qualcomm تک هسته ای با فرکانس ۱٫۲ GHz  از خانواده Snapdragon

دو هسته ای TI OMAP 4430

چهار هسته ای NVIDIA Kal-EI نوت بوک

رابط کاربری شبیه به همان چیزی است که قبلا نمایش داده شده بود و قابلیت اجرای برنامه های قبلی را همچنان دارد. این سیستم عامل قابلیت اجرای نرم افزار ها را روی انواع پلتفرم های ARM را دارد.

 

با داشتن ویندوز ۸ شما یک پنجره استارت به شکل کاشی کاشی خواهید داشت. USB به راحتی در این نسخه کار خواهد کرد بر خلاف مشکلات پلتفرم قبلی. حتی مایکرو سافت یک  دمو از کپی فایل ها در  این نسخه را که به درستی کار می کند را نشان داد.

 

شما در حال مشاهده نوت بوک و تبلت با با سی پی یو NVIDIA KAL-EI هستید.مایکروسافت همچنان در تصویری نشان داد که این پردازنده  ۴ هسته فعال برای کدگزاری  H.264 دارد.

 

کاوشگر بازدید : 253 جمعه 14 بهمن 1390 نظرات (0)

iOS 5.2 بتا برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان

 

سلام به توسعه دهندگان iOS، چه حدسی میزنید؟

 

خبر خوشایند این است که آن چه ما فهمیدیم نسخهiOS 5.2 بتا برای توسعه دهندگان و برنامه نویس‌ها قابل دسترس و دانلود خواهد بود. در این نسخه همگام سازی سیستم‌های Mac برای اجرای iTunes 10.5 بتا ۲ به طور کامل انجام شده و مشکلی‌ نخواهد داشت. بهتر است هرچه سریع تر بشتابید و این نسخه را دانلود کنید و تفاوت‌ها و مزیی ان را با نسخه‌های قدیمی‌ در قالب نظر در انتهای همین پست برای ما بین کنید تا نقد مناسبی از این سیستم داشته باشیم.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
به وبلاگ تفریحی آریانا سیستم خوش آمدید. اميدواريم از مطالب وبلاگ لذت ببريد و بتونيد به مطلبي كه ميخواستيد برسيد برای استفاده ی کامل از سایت و انجمن عضو شوید. فروشگاه آریانا هم فعال شده واسه کاربران این سایت به صورت کاملا اختصاصی.دوستان برید حالشو ببرید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 642
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 127
  • آی پی امروز : 85
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 520
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,496
  • بازدید ماه : 1,008
  • بازدید سال : 48,774
  • بازدید کلی : 452,167